08-07-2011, 03:06 AM
Μηχανισμοί Πιασίματος Pokémon
Αρχικά
Μία από τις πλέον πιο γνωστές και κλασσικές διαδικασίες στα παιχνίδια Pokémon είναι αυτή της αιχμαλώτισης τους σε διαφόρων ειδών Poké Balls. Σίγουρα όλοι οι παίκτες θα θυμούνται την πρώτη τους φορά που ο καθηγητής της περιοχής τους δείχνει πώς να πιάνουν Pokémon στο παιχνίδι και το αίσθημα της ικανοποίησης όταν το κατάφεραν και μόνοι τους.
Τη σημερινή εποχή της 5ης γενιάς υπάρχουν άλλες διαδικασίες και τρόποι για να αποκτά κανείς τα Pokémon με τα ακριβή χαρακτηριστικά και στατιστικά που ο ίδιος επιθυμεί. Μάλιστα, έχουν εξελιχθεί τόσο ώστε πλέον δεν είναι απαραίτητο να πιάσει κάποιος όλα τα Pokémon για να συμπληρώσει το Pokédex του. Με την αναπαραγωγή και την ανταλλαγή με άλλους παίκτες η ζήτηση για Poké Balls μειώνεται.
Παρ' όλα αυτά, παραμένουν ο κυρίαρχος τρόπος απόκτησης Pokémon, με πιο την πιο σημαντική τους χρήση να είναι στα θρυλικά. Εκτός αυτού, για να τελειώσει κάποιος το κύριο μέρος και να αρχίσει να ασχολείται με την αναπαραγωγή πρέπει πρώτα να πιάσει πολλά Pokémon.
Σκοπός του οδηγού αυτού είναι η ανάλυση των μηχανισμών πίσω από το φαινομενικά απλό πιάσιμο Pokémοn, η εξήγηση των διαφόρων τύπων Poké Balls και η παρουσίαση αποτελεσματικών μεθόδων για την αύξηση της απόδοσης τους.
Αρχικά να ξέρετε ότι για να αρχίσετε να πιάνετε Pokémon στην κασέτα σας πρέπει να σας έχει δώσει ο καθηγητής του παιχνιδιού τις 5 πρώτες σας Poké Balls. Ακολουθείστε τις απλές οδηγίες που θα σας δώσει για να μάθετε τα βασικά.
Μπορούμε να εξετάσουμε το θέμα για το εάν ένα Pokémon πιάνεται και με πόση ευκολία από τη μεριά του εκπαιδευτή ή του Pokémon του ίδιου. Θα αρχίσουμε από το δεύτερο παράγοντα, που είναι και ο πιο βασικός.
Όπως παρατηρεί κανείς, δεν πιάνονται όλα τα Pokémon το ίδιο εύκολα. Υπάρχουν Rattata που έρχονται με το μέρος οποιουδήποτε χωρίς καμία δυσκολία και θρυλικά που έχουν την τάση να σπάνε τις Poké Ball κατά δεκάδες. Αυτό το καθορίζει μια τιμή, γνωστή ως catch rate (αναλογία αιχμαλωσίας). Κάθε ξεχωριστό είδος Pokémon έχει ξεχωριστό catch rate, που είναι το ίδιο για όλα τα μέλη του. Κάθε Squirtle έχει ίδιο Catch Rate, όπως και κάθε Garchomp, Ditto ή Palkia. H τιμή αυτή κυμαίνεται από 3 ως 255, και όσο μεγαλύτερη είναι τόσο πιο εύκολα πιάνεται το Pokémon.
Κάθε φορά μια Poké Ball χρησιμοποιείται το σύστημα του παιχνιδιού εισάγει το catch rate του Pokémon στόχου σε έναν τύπο ώστε να καθορίσει αν θα πιαστεί ή όχι.
Πολύ απλά, ο υπολογισμός της πιθανότητας να πιαστεί το Pokémon αρχίζει με τη διαίρεση του catch rate με το 255. Έπειτα το αποτέλεσμα πολλαπλασιάζεται ανάλογα με τους ακόλουθους παράγοντες.
*O ακριβής αριθμός δεν είναι 1 αλλά το πλησιάζει αρκετά, ιδιαίτερα αν ο στόχος έχει μεγάλο αριθμό HP. Για λόγους ευκολίας μπορείτε να το χρησιμοποιείτε.
**Περισσότερα για τις Poké Balls στο αντίστοιχο κεφάλαιο.
Οι διαφορετικοί παράγοντες πολλαπλασιάζονται και μεταξύ τους για να ανεβάσουν ακόμα παραπάνω την πιθανότητα. Π.χ. Αν χρησιμοποιηθεί μια Ultra Ball (2Χ) και το Pokémon κοιμάται (2Χ) η τιμή τετραπλασιάζεται. Όταν το τελικό αποτέλεσμα είναι μεγαλύτερο από τον αριθμό 1, τότε το Pokémon πιάνεται σίγουρα.
Μόνο στην 5η Γενιά υπάρχει περίπτωση να συμβεί critical capture. Αυτό γίνεται σπάνια και το καταλαβαίνετε από το σφυριχτό ήχο που κάνει η Poké Ball καθώς εκτοξεύεται. Έπειτα, αφού κλείσει σταματά, στο αέρα, τινάζεται και στο έδαφος κουνιέται μόνο μια φορά προτού αποφασιστεί αν το Pokémon θα ελευθερωθεί ή όχι. Δεν ανήκει στους παράγοντες που καθορίζουν το αν και πόσο εύκολα θα πιαστεί. Μπορούμε να πούμε ότι ανεβάζει εντυπωσιακά τις πιθανότητες επιτυχίας όταν το Pokémon δεν πιάνεται στα σίγουρα. Με άλλα λόγια, δεν μπορεί να εξασφαλίσει σίγουρη επιτυχία. Αυτό συμβαίνει διότι περίπου κάθε φορά που η Pokéball κουνιέται στο έδαφος το Pokémon μπορεί να ξεφύγει. Εφόσον στο critical capture κουνιέται μόνο μια φορά, του δίνεται μόνο μια ευκαιρία και αν δεν τα καταφέρει, πιάνεται. Περισσότερα στο κεφάλαιο μηχανισμοί.
Φυσικά, αν το Pokémon λιποθυμήσει δεν θα μπορέσετε να επιχειρήσετε να το πιάσετε. Προσέξτε το αυτό.
Αν και πριν την 5η γενιά η κίνηση transform άλλαζε το catch rate του Pokémon που τη χρησιμοποιούσε σε αυτό του στόχου, πλέον δεν συμβαίνει.
Οι Poké Balls που εγγυούνται σίγουρη αιχμαλωσία (Master Ball, Park Ball, Dream Ball) παρακάμπτουν εντελώς την διαδικασία και απλώς πιάνουν το Pokémon.
Τα παραπάνω είναι με απλά λόγια τα βασικά σημεία του μηχανισμού πιασίματος Pokémon. Μπορεί κάποιος όμως να ρωτήσει, τι γίνεται σε περίπτωση που το τελικό αποτέλεσμα είναι μικρότερο ή ίσο του ενός; Φυσικά, η πιθανότητα να πιαστεί το Pokémon δεν αποκλείεται γιατί όπως είναι γνωστό μπορεί να χρειαστούν ορισμένες αποτυχημένες προσπάθειες πριν πιαστεί ο στόχος. Οι τύποι που το καθορίζουν αυτό είναι αρκετά πολύπλοκοι και θα αναλυθούν αργότερα. Με βάση τα παραπάνω μπορείτε να θεωρήσετε ότι όσο πιο κοντά στο ένα είναι το αποτέλεσμα των πράξεων τόσο πιο καλές πιθανότητες έχετε να πιάσετε το Pokémon που θέλετε. Επίσης, oι παράγοντες που επηρεάζουν το τελικό αποτέλεσμα επηρεάζουν και με τον ίδιο τρόπο την πιθανότητα επιτυχής αιχμαλώτισης. Για παράδειγμα, μια Ultra Ball (2Χ) τη διπλασιάζει σε σχέση με μια απλή Poké Ball (1Χ).
Πρέπει να ξέρετε πως ενώ υπήρχαν κάποιοι ισχυρισμοί για συνδιασμούς πλήκτρων που ανέβαζουν τις πιθανότητες επιτυχίας ποτέ δεν αποδείχθηκαν αληθείς. Ότι μπορεί να σας βοηθήσει καλύπτεται από αυτόν τον οδηγό, εκτός από την χρήση cheat, hack ή glitch/bug abuse.
Ίσως τα πιο χρήσιμα αντικείμενα στον κόσμο των Pokémon, οι Poké Balls είναι αναμφισβήτητα τα πιο σημαντικά βοηθήματα στο πιάσιμο Pokémon. Υπάρχουν 26 διαφορετικά είδη, η κάθε μία με τα δικά της πλεονεκτήματα.
Oι Poké Balls μπορούν να επηρεάσουν με αρκετούς τρόπους το αποτέλεσμα της διαίρεσης του catch rate με το 255. Είτε το πολλαπλασιάζουν με έναν αριθμό, είτε προσθέτουν/αφαιρούν στο catch rate προτού γίνει η διαίρεση είτε παρακάμπτουν εντελώς τον τύπο και πετυχαίνουν πάντα.
Παρακάτω δίνεται μία λίστα με όλες τις Poké Balls και τις ακριβείς ιδιότητες τους:
Poké Ball
Great Ball
Ultra Ball
Master Ball
Safari Ball
Level Ball
Lure Ball
Moon Ball
Friend Ball
Love Ball
Heavy Ball
Fast Ball
Sport Ball
Premier Ball
Repeat Ball
Timer Ball
Nest Ball
Net Ball
Dive Ball
Luxury Ball
Heal Ball
Quick Ball
Dusk Ball
Cherish Ball
Park Ball
Dream Ball
Σε αυτό το κεφάλαιο θα αναλυθούν οι ακριβείς μηχανισμοί που κρύβονται πίσω από την όλη διαδικασία πιασίματος Pokémon καθώς και τι ακριβώς συμβαίνει όταν η αιχμαλώτιση δεν είναι σίγουρη. Επίσης θα δοθούν περισσότερες πληροφορίες για το critical capture. Τα παρακάτω ισχύουν στην 5η Γενιά.
Τροποποιημένη Αναλογία Αιχμαλωσίας
Αρχίζοντας, το πρώτο πράγμα που πρέπει να ξέρουμε είναι η τροποποιημένη αναλογία αιχμαλωσίας (modified catch rate). Αυτή συμβολίζει πόσο εύκολα πιάνεται ένα Pokémon παίρνοντας υπ' όψιν όλους τους παράγοντες που αναφέρθηκαν προηγουμένως. Θα την συμβολίσουμε με α και υπολογίζεται με τον παρακάτω τύπο:
Όπου:
HPμέγιστο: είναι ο αριθμός των πόντων ζωής που έχει το Pokémon
HPτρέχων: είναι ο αριθμός των πόντων ζωής που έχει το Pokémon τη στιγμή που χρησιμοποιείται η Pokéball
catch rate: είναι η αναλογία αιχμαλωσίας, αποκλειστική και όμοια για κάθε διαφορετικό είδος Pokémon
μπόνους μπάλας: ο παράγοντας του πολλαπλασιασμού που προσφέρει η Poké Ball που χρησιμοποιείται, δείτε το αντίστοιχο κεφάλαιο για πληροφορίες
παράγοντας βλάστησης: όταν η μάχη γίνεται σε σκούρα πράσινη βλάστηση, μπαίνει ένας παράγοντας πολλαπλασιασμού ανάλογος με τον αριθμό των Pokémon που έχετε πιάσει στο Pokédex, πιο συγκεκριμένα, όταν έχετε κάτω από 30 με το 0,3, από 30-151 με το 0,5, από 152-300 με το 0,7, από 301-450 με το 0,8 από 451-600 με το 0,9 και από 600 και πάνω με το 1, σε όλες τις άλλες περιπτώσεις που η μάχη δεν συμβαίνει σε σκούρα βλάστηση δεν επηρεάζεται το αποτέλεσμα
παράγοντας capture power: σε περίπτωση που έχει χρησιμοποιηθεί το Capture Power από το Entralink είναι ίσο με το 1,1, το 1,2 και το 1,3 ανάλογα με την ισχύ του Capture Power, αν δεν έχει δεν επηρεάζεται το αποτέλεσμα
μπόνους κατάστασης: εάν το Pokémon είναι κοιμισμένο (sleep) ή παγωμένο (freeze) ισούται με 2 ενώ αν βρίσκεται υπό την επήρεια δηλητηρίου ή άσχημου δηλητηρίου (poison ή bad poison), παράλυσης (paralysis) και εγκαύματος (burn) ισούται με 1,5, σε όλες τις άλλες περιπτώσεις δεν επηρεάζει το αποτέλεσμα.
Το αποτέλεσμα της διαίρεσης στρογγυλοποιείται στο κοντινότερο πολλαπλάσιο του 1/4096.
Εάν η τροποποιημένη αναλογία αιχμαλωσίας βγει ίση ή μεγαλύτερη από 255 το Pokémon πιάνεται σίγουρα. Μπορεί να συμβεί critical capture άσχετα με την τιμή του α.
Πιθανότητα Απόδαρασης
Όταν το α είναι μικρότερο του 255, πρέπει να υπολογιστεί και η πιθανότητα απόδρασης (shake propability). Αυτή συμβολίζει πόσο πιθανό είναι να ξεφύγει το Pokémon σε κάθε φάση ελέγχου της αιχμαλωσίας. Θα την συμβολίσουμε με β και υπολογίζεται με το παρακάτω τύπο:
Το αποτέλεσμα της διαίρεσης στρογγυλοποιείται στο κοντινότερο πολλαπλάσιο του 1/4096 και έπειτα στον κοντινότερο ακέραιο αριθμό.
Έλεγχος Αιχμαλωσίας
Χρησιμοποιώντας την τιμή του β το σύστημα του παιχνιδιού τη χρησιμοποιεί για να καθορίσει αν ο στόχος θα πιαστεί ή όχι τελικά. Πραγματοποιούνται 3 έλεγχοι αιχμαλωσίας κανονικά και 1 όταν συμβαίνει critical capture. Όλοι πρέπει να είναι επιτυχείς για να πιαστεί το Pokémon. Για να το καθορίσει αυτό το σύστημα παράγει μια τυχαία τιμή από το 0 ως το 65.535. Ο έλεγχος αποτυγχάνει εφόσον το β είναι μικρότερο από την τυχαία τιμή. Αν ο πρώτος έλεγχος αποτύχει το Pokémon ξεφεύγει χωρίς καν η Poké Ball να κουνηθεί, αν αποτύχει στον δεύτερο κουνιέται μια φορά και ξεφεύγει και αν αποτύχει στον τρίτο κουνιέται τρεις φορές και ξεφεύγει. Στο critical capture πραγματοποιείται μόνο ένας έλεγχος και σε αυτόν βασίζεται η επιτυχία της αιχμαλωσίας.
Critical Capture
Όπως αναφέρθηκε πιο πάνω, υπάρχει μια πιθανότητα να συμβεί critical capture. Για να οριστεί το αν θα συμβεί ή όχι, το σύστημα παίρνει την τιμή του α (τροποποιημένη αναλογία αιχμαλωσίας), άσχετα με το αν είναι μεγαλύτερη από το 255, και την πολλαπλασιάζει με έναν παράγοντα. Αυτός ο παράγοντας είναι ανάλογος με τον αριθμό των Pokémon που έχετε πιάσει στο Pokédex. Είναι 0 αν έχετε κάτω από 30, 0,5 αν έχετε από 31 ως 150, 1 αν έχετε από 151 ως 300, 1,5 αν έχετε από 301 ως 450, 2 αν έχετε από 451 ως 600 και 2,5 αν έχετε πάνω από 600.
Μια τυχαία τιμή παράγεται και αν είναι μικρότερη του αποτελέσματος, τότε συμβαίνει critical capture.
Εφόσον κάνει μόνο έναν έλεγχο αιχμαλωσίας, αυξάνει αρκετά τις πιθανότητες επιτυχίας. Αλλά παρολαυτά δεν την κάνει και σίγουρη καθώς πάντα μπορεί αυτός αν αποτύχει και το Pokémon να ξεφύγει.
Πιθανότητα Αιχμαλώτισης σε Ποσοστό %
Σε περίπτωση που θέλετε να δείτε πόσο πιθανό είναι να πιάσετε το Pokémon που θέλετε σε ποσοστό % αρκεί να βρείτε την τροποποιημένη αναλογία αιχμαλωσίας. Εάν είναι πάνω από 255 μπορείτε να είστε σίγουροι για την επιτυχία, με 100% πιθανότητα αιχμαλώτισης. Εάν βρεθεί μικρότερο του 255 απλώς μετατρέψτε το κλάσμα με αριθμητή το α και παρονομαστή το 255 σε κλάσμα με αριθμητή την πιθανότητα αιχμαλώτισης και παρονομαστή το 100. Λύνοντας την εξίσωση ά βαθμού θα οδηγηθείτε στον αριθμό που εκφράζει την πιθανότητα αιχμαλώτισης σε ποσοστό %.
Για παράδειγμα, αν θέλετε να πιάσετε το Μewtwo με γεμάτη ζωή χρησιμοποιώντας μια απλή Poké Ball και χωρίς άλλο παράγοντα να επηρεάζει το αποτέλεσμα, το α ισούται με 1. Έτσι μετατρέπουμε το 1/255 σε χ/100 που περίπου ισούται με 0,4/100. Έτσι έχετε μια πιθανότητα 0,4% να το πιάσετε με την πρώτη και θα χρειαστείτε 250 Poké Ball κατά μέσο όρο.
Μετά από την ανάλυση κάθε παράγοντα που επηρεάζει το πιάσιμο Pokémon, μπορούμε τελικά να βγάλουμε ορισμένα ασφαλή συμπεράσματα για να διευκολύνουμε την πράξη.
Γενικά, τα παρακάτω θα σας διευκολύνουν στην αιχμαλώτιση κάθε είδους Pokémon αλλά ιδιαίτερα στα θρυλικά. Εφαρμόστε τις τακτικές σωστά και δείτε πόσο πιο εύκολα και γρήγορα θα γίνει η δουλειά σας.
Αρχίζοντας τη μάχη, το πρώτο που πρέπει να κάνετε είναι να εξασφαλίσετε πως ο στόχος δεν θα εγκαταλείψει την μάχη, μόνο αν είναι Pokémon που έχει τάση να ξεφεύγει. Οι κινήσεις Mean Look και Spider Web θα το αποτρέψουν από αυτό. Έπειτα, βοηθάει πολύ να προκαλέσετε μια αρνητική αλλαγή στην κατάσταση του. Όχι μόνο αυξάνουν την πιθανότητα αιχμαλωσίας αλλά επίσης μπορούν να το σταματήσουν από το να σας προκαλέσει ζημιά. Συνιστάται είτε να το κοιμίσετε (2Χ μεγαλύτερη πιθανότητα) είτε να του προκαλέσετε παράλυση (1,5Χ μεγαλύτερη πιθανότητα). Το πρώτο είναι αρκετά πιο αποδοτικό αλλά το δεύτερο δεν φεύγει καθώς οι γύροι περνάνε. Αποφύγετε τα άλλα γιατί μπορούν να κάνουν το στόχο να λιποθυμήσει και οι κινήσεις που μπορούν τον παγώσουν δεν είναι αξιόπιστες. Το Gengar είναι μια καλή επιλογή αν αντιμετωπίζεται Pokémon που ξεφεύγουν εύκολα καθώς μαθαίνει και Mean Look και Hypnosis και έχει συνήθως το πλεονέκτημα της ταχύτητας. Διαφορετικά, Pokémon με την κίνηση Spore είναι πιο καλά καθώς αυτή δεν αποτυχαίνει ποτέ. Από την άλλη, αν διαλέξετε την παράλυση, έχετε πληθώρα επιλογών καθώς πολλά Pokémon έχουν τη δυνατότητα να μάθουν Thunder Wave, την καλύτερη επιλογή αν θέλετε να την προκαλέσετε. Αποφύγετε να χρησιμοποιείτε Pokémon με το ability Effect Spore γιατί ίσως δηλητηριάσουν τον στόχο, μειώνοντας δραματικά τις ευκαιρείς που θα έχετε τον πιάσετε.
Συνεχίζοντας, πρέπει να κατεβάσετε τη ζωή του στόχου όσο το δυνατόν χαμηλότερα, χωρίς να φτάσει το μηδέν όμως. Εδώ υπάρχει μια δυσκολία. Μπορείτε να εξαπολύσετε επιθέσεις μικρής ισχύος ή που δεν είναι πολύ αποτελεσματικές για να του κατεβάσετε ελεγχόμενα τα HP. Δυστυχώς, υπάρχει πάντα πιθανότητα να συμβεί critical hit τη λάθος στιγμή. Για να το αποφύγετε αυτό υπάρχει μια ιδιαίτερα χρήσιμη κίνηση με το όνομα False Swipe. Αυτή κατεβάζει τη ζωή του στόχου αλλά δεν τον κάνει να λιποθυμήσει σε καμία περίπτωση. To κακό είναι ότι δεν την μαθαίνουν και πάρα πολλά Pokémon. Αυτό μαζί με το γεγονός ότι είναι τύπου normal και το ότι η ισχύ της είναι μικρή την κάνει δύσχρηστη. Μπορεί να χρειαστεί να χρησιμοποιηθεί πολλές φορές για να πέσει στο 1 ζωή ένα ανθεκτικό Pokémon. Πάντως, το αρχικό Pokémon Oshawott μαζί με τις εξελίξεις του μπορούν να την μάθουν και βολεύουν σε αυτόν τον τομέα.
Αφού καταφέρετε αυτά πρέπει να διαλέξετε Poké Ball. Η Ultra Ball (2Χ) είναι απλώς η καλύτερη επιλογή για γενική χρήση. Από την άλλη, αν η μάχη γίνεται σε σκοτεινό μέρος ή ενώ κάνετε Surf/fishing, καλύτερα χρησιμοποιήστε Dusk Ball ή Dive Ball αντίστοιχα. Προσφέρουν σχεδόν διπλάσια απόδοση (3,5Χ). Σε περίπτωση που ξέρετε ότι ο στόχος δεν θα πιαστεί εύκολα, καθυστερήστε 10 γύρους και μετά αρχίστε να στέλνετε τις Timer Ball. Τότε η αποτελεσματικότητα θα είναι σίγουρα διπλάσια (4Χ). Η Quick Ball (4X) είναι πρακτική για Pokémon με σχετικά υψηλό catch rate αφού μπορεί να τα αιχμαλωτίσει εύκολα και γρήγορα στον πρώτο γύρο.
Ολοκληρώνοντας, καλύτερα να μην δοκιμάζετε να πιάνεται Pokémon σε σκούρα πράσινη βλάστηση, εκτός αν έχετε πιάσει πάνω από 600 διαφορετικά είδη. Αλλιώς θα έχετε μειονέκτημα. Επίσης, όσο περισσότερα πιασμένα είδη καταγράφονται στο Pokédex τόσο ανεβαίνει η πιθανότητα για critical capture, το οποία κάνει αισθητή διαφορά. Τέλος, μπορείτε να ενεργοποιήσετε το Capture Power του Entralink για ένα μικρό μπόνους υπέρ σας.
Μια σημείωση για τα Pokémon που είναι βολικά στο πιάσιμο άλλων. Εφόσον κανένα δεν μπορεί να μάθει όλες τις κινήσεις που βοηθάνε, μπορείτε να μάθετε σε ένα Smeargle μέσω Sketch σε διπλές μάχες. Με jolly nature (+10% speed, -10% special attack), EV training που βοηθάει στην ταχύτητα και σχετικά καλά IVs μαζί με υψηλά levels, θα σας γλιτώσει πολύ χρόνο στην αιχμαλώτιση Pokémon. Οι κινήσεις που προτείνω είναι Spider Web, Spore, Thunder Wave και False Swipe.
Αυτός ήταν ο οδηγός μου πάνω στις τεχνικές και τους μηχανισμού πάνω στο πιάσιμο Pokémon. Ελπίζω να τον βρήκατε χρήσιμο. Προσπάθησα να τον κάνω όσο το δυνατόν πιο πλήρη και ευανάγνωστο. Αν παρολαυτά έχτε οτιδήποτε σχόλια, προτάσεις ή παρατηρήσεις μπορείτε να μου στείλετε PM ή e-mail στην διεύθυνση [email protected] για να τον τροποποιήσω στο μέλλον.
Ευχαριστίες
Την κοινότητα του Legendary Pokémon που μου έδωσε κίνητρο να γράψω τον οδηγό.
Τις ιστοσελίδες Bulbapedia και serebii.net oι οποίες παρείχαν χρήσιμες πληροφορίες.
Την κοινότητα του /vp/ που με έκανε να ξαναβρώ το ενδιαφέρον μου για Pokémon μετά από τόσα χρόνια.
Τη σημερινή εποχή της 5ης γενιάς υπάρχουν άλλες διαδικασίες και τρόποι για να αποκτά κανείς τα Pokémon με τα ακριβή χαρακτηριστικά και στατιστικά που ο ίδιος επιθυμεί. Μάλιστα, έχουν εξελιχθεί τόσο ώστε πλέον δεν είναι απαραίτητο να πιάσει κάποιος όλα τα Pokémon για να συμπληρώσει το Pokédex του. Με την αναπαραγωγή και την ανταλλαγή με άλλους παίκτες η ζήτηση για Poké Balls μειώνεται.
Παρ' όλα αυτά, παραμένουν ο κυρίαρχος τρόπος απόκτησης Pokémon, με πιο την πιο σημαντική τους χρήση να είναι στα θρυλικά. Εκτός αυτού, για να τελειώσει κάποιος το κύριο μέρος και να αρχίσει να ασχολείται με την αναπαραγωγή πρέπει πρώτα να πιάσει πολλά Pokémon.
Σκοπός του οδηγού αυτού είναι η ανάλυση των μηχανισμών πίσω από το φαινομενικά απλό πιάσιμο Pokémοn, η εξήγηση των διαφόρων τύπων Poké Balls και η παρουσίαση αποτελεσματικών μεθόδων για την αύξηση της απόδοσης τους.
Πιάνοντας Pokémon
Αρχικά να ξέρετε ότι για να αρχίσετε να πιάνετε Pokémon στην κασέτα σας πρέπει να σας έχει δώσει ο καθηγητής του παιχνιδιού τις 5 πρώτες σας Poké Balls. Ακολουθείστε τις απλές οδηγίες που θα σας δώσει για να μάθετε τα βασικά.
Μπορούμε να εξετάσουμε το θέμα για το εάν ένα Pokémon πιάνεται και με πόση ευκολία από τη μεριά του εκπαιδευτή ή του Pokémon του ίδιου. Θα αρχίσουμε από το δεύτερο παράγοντα, που είναι και ο πιο βασικός.
Όπως παρατηρεί κανείς, δεν πιάνονται όλα τα Pokémon το ίδιο εύκολα. Υπάρχουν Rattata που έρχονται με το μέρος οποιουδήποτε χωρίς καμία δυσκολία και θρυλικά που έχουν την τάση να σπάνε τις Poké Ball κατά δεκάδες. Αυτό το καθορίζει μια τιμή, γνωστή ως catch rate (αναλογία αιχμαλωσίας). Κάθε ξεχωριστό είδος Pokémon έχει ξεχωριστό catch rate, που είναι το ίδιο για όλα τα μέλη του. Κάθε Squirtle έχει ίδιο Catch Rate, όπως και κάθε Garchomp, Ditto ή Palkia. H τιμή αυτή κυμαίνεται από 3 ως 255, και όσο μεγαλύτερη είναι τόσο πιο εύκολα πιάνεται το Pokémon.
Κάθε φορά μια Poké Ball χρησιμοποιείται το σύστημα του παιχνιδιού εισάγει το catch rate του Pokémon στόχου σε έναν τύπο ώστε να καθορίσει αν θα πιαστεί ή όχι.
Πολύ απλά, ο υπολογισμός της πιθανότητας να πιαστεί το Pokémon αρχίζει με τη διαίρεση του catch rate με το 255. Έπειτα το αποτέλεσμα πολλαπλασιάζεται ανάλογα με τους ακόλουθους παράγοντες.
- Τη ζωή που έχει το Pokémon όταν χρησιμοποιηθεί η Poké Ball. Το αποτέλεσμα πολλαπλασιάζεται με το 1/3 εάν έχει γεμάτη ζωή, με το 2/3 αν έχει μισή και περίπου με το 1* αν του έχει μείνει ένα HP.
- Εάν το Pokémon είναι κοιμισμένο (sleep) ή παγωμένο (freeze) η πιθανότητα διπλασιάζεται ενώ αν βρίσκεται υπό την επήρεια δηλητηρίου ή άσχημου δηλητηρίου (poison ή bad poison), παράλυσης (paralysis) και εγκαύματος (burn) πολλαπλασιάζεται επί 1,5.
- Ο τύπος της Poké Ball που θα χρησιμοποιηθεί μπορεί να επηρεάσει το αποτέλεσμα ανάλογα**.
- Σε περίπτωση που έχει χρησιμοποιηθεί το Capture Power από το Entralink το αποτέλεσμα πολλαπλασιάζεται με το 1,1, το 1,2 και το 1,3 ανάλογα με την ισχύ του Capture Power.
- Όταν η μάχη γίνεται σε σκούρα βλάστηση (5η Γενιά μόνο), η τιμή πολλαπλασιάζεται με διάφορους αριθμούς ανάλογα με τον αριθμό των Pokémon που έχετε πιάσει στο Pokédex. Πιο συγκεκριμένα, όταν έχετε κάτω από 30 με το 0,3, από 30-151 με το 0,5, από 152-300 με το 0,7, από 301-450 με το 0,8 από 451-600 με το 0,9 και από 600 και πάνω με το 1. Σε όλες τις άλλες περιπτώσεις που η μάχη δεν συμβαίνει σε σκούρα βλάστηση δεν χρειάζονται άλλες αλλαγές στο αποτέλεσμα.
*O ακριβής αριθμός δεν είναι 1 αλλά το πλησιάζει αρκετά, ιδιαίτερα αν ο στόχος έχει μεγάλο αριθμό HP. Για λόγους ευκολίας μπορείτε να το χρησιμοποιείτε.
**Περισσότερα για τις Poké Balls στο αντίστοιχο κεφάλαιο.
Οι διαφορετικοί παράγοντες πολλαπλασιάζονται και μεταξύ τους για να ανεβάσουν ακόμα παραπάνω την πιθανότητα. Π.χ. Αν χρησιμοποιηθεί μια Ultra Ball (2Χ) και το Pokémon κοιμάται (2Χ) η τιμή τετραπλασιάζεται. Όταν το τελικό αποτέλεσμα είναι μεγαλύτερο από τον αριθμό 1, τότε το Pokémon πιάνεται σίγουρα.
Μόνο στην 5η Γενιά υπάρχει περίπτωση να συμβεί critical capture. Αυτό γίνεται σπάνια και το καταλαβαίνετε από το σφυριχτό ήχο που κάνει η Poké Ball καθώς εκτοξεύεται. Έπειτα, αφού κλείσει σταματά, στο αέρα, τινάζεται και στο έδαφος κουνιέται μόνο μια φορά προτού αποφασιστεί αν το Pokémon θα ελευθερωθεί ή όχι. Δεν ανήκει στους παράγοντες που καθορίζουν το αν και πόσο εύκολα θα πιαστεί. Μπορούμε να πούμε ότι ανεβάζει εντυπωσιακά τις πιθανότητες επιτυχίας όταν το Pokémon δεν πιάνεται στα σίγουρα. Με άλλα λόγια, δεν μπορεί να εξασφαλίσει σίγουρη επιτυχία. Αυτό συμβαίνει διότι περίπου κάθε φορά που η Pokéball κουνιέται στο έδαφος το Pokémon μπορεί να ξεφύγει. Εφόσον στο critical capture κουνιέται μόνο μια φορά, του δίνεται μόνο μια ευκαιρία και αν δεν τα καταφέρει, πιάνεται. Περισσότερα στο κεφάλαιο μηχανισμοί.
Φυσικά, αν το Pokémon λιποθυμήσει δεν θα μπορέσετε να επιχειρήσετε να το πιάσετε. Προσέξτε το αυτό.
Αν και πριν την 5η γενιά η κίνηση transform άλλαζε το catch rate του Pokémon που τη χρησιμοποιούσε σε αυτό του στόχου, πλέον δεν συμβαίνει.
Οι Poké Balls που εγγυούνται σίγουρη αιχμαλωσία (Master Ball, Park Ball, Dream Ball) παρακάμπτουν εντελώς την διαδικασία και απλώς πιάνουν το Pokémon.
Τα παραπάνω είναι με απλά λόγια τα βασικά σημεία του μηχανισμού πιασίματος Pokémon. Μπορεί κάποιος όμως να ρωτήσει, τι γίνεται σε περίπτωση που το τελικό αποτέλεσμα είναι μικρότερο ή ίσο του ενός; Φυσικά, η πιθανότητα να πιαστεί το Pokémon δεν αποκλείεται γιατί όπως είναι γνωστό μπορεί να χρειαστούν ορισμένες αποτυχημένες προσπάθειες πριν πιαστεί ο στόχος. Οι τύποι που το καθορίζουν αυτό είναι αρκετά πολύπλοκοι και θα αναλυθούν αργότερα. Με βάση τα παραπάνω μπορείτε να θεωρήσετε ότι όσο πιο κοντά στο ένα είναι το αποτέλεσμα των πράξεων τόσο πιο καλές πιθανότητες έχετε να πιάσετε το Pokémon που θέλετε. Επίσης, oι παράγοντες που επηρεάζουν το τελικό αποτέλεσμα επηρεάζουν και με τον ίδιο τρόπο την πιθανότητα επιτυχής αιχμαλώτισης. Για παράδειγμα, μια Ultra Ball (2Χ) τη διπλασιάζει σε σχέση με μια απλή Poké Ball (1Χ).
Πρέπει να ξέρετε πως ενώ υπήρχαν κάποιοι ισχυρισμοί για συνδιασμούς πλήκτρων που ανέβαζουν τις πιθανότητες επιτυχίας ποτέ δεν αποδείχθηκαν αληθείς. Ότι μπορεί να σας βοηθήσει καλύπτεται από αυτόν τον οδηγό, εκτός από την χρήση cheat, hack ή glitch/bug abuse.
Poké Balls
Ίσως τα πιο χρήσιμα αντικείμενα στον κόσμο των Pokémon, οι Poké Balls είναι αναμφισβήτητα τα πιο σημαντικά βοηθήματα στο πιάσιμο Pokémon. Υπάρχουν 26 διαφορετικά είδη, η κάθε μία με τα δικά της πλεονεκτήματα.
Oι Poké Balls μπορούν να επηρεάσουν με αρκετούς τρόπους το αποτέλεσμα της διαίρεσης του catch rate με το 255. Είτε το πολλαπλασιάζουν με έναν αριθμό, είτε προσθέτουν/αφαιρούν στο catch rate προτού γίνει η διαίρεση είτε παρακάμπτουν εντελώς τον τύπο και πετυχαίνουν πάντα.
Παρακάτω δίνεται μία λίστα με όλες τις Poké Balls και τις ακριβείς ιδιότητες τους:
Poké Balls (Click to View)
Poké Ball
- Catch rate: 1X
- Διαθεσιμότητα: σχεδόν σε κάθε Poké Mart σε όλα τα παιχνίδια
- Σημειώσεις: το πιο γνωστό και απλό είδος Poké Ball, πρωτοεμφανίστηκε στη 1η Γενιά
Great Ball
- Catch rate: 1,5X
- Διαθεσιμότητα: σχεδόν σε κάθε Poké Mart σε όλα τα παιχνίδια, μπορεί να χρειάζεται να έχετε πάρει ορισμένα εμβλήματα πρώτα
- Σημειώσεις: μια Poké Ball με καλύτερη απόδοση, πρωτοεμφανίστηκε στη 1η Γενιά
Ultra Ball
- Catch rate: 2X
- Διαθεσιμότητα: στα περισσότερα Poké Mart σε όλα τα παιχνίδια, πιθανόν να χρειάζεται να έχετε πάρει αρκετά εμβλήματα πρώτα
- Σημειώσεις: πιο αποδοτική από την Great Ball, η Ultra Ball είναι η καλύτερη μπάλα για γενική χρήση σε σχέση με τη διαθεσιμότητα της, πρωτοεμφανίστηκε στη 1η Γενιά
Master Ball
- Catch rate: δεν αποτυγχάνει ποτέ
- Διαθεσιμότητα: εξαιρετικά σπάνια, συνήθως μόνο μία ή δύο μπορούν να αποκτηθούν στα παιχνίδια κανονικά, πολλές φορές βρίσκεται στη διάρκεια της ιστορίας
- Σημειώσεις: η τέλεια Poké Ball, καλύτερα να χρησιμοποιείται με προσοχή, πρωτοεμφανίστηκε στη 1η Γενιά
Safari Ball
- Catch rate: 1,5X, ο εκπαιδευτής όμως μπορεί να αλλάξει το catch rate του στόχου με τις πράξεις του στο safari
- Διαθεσιμότητα: δίνεται στα Safari Zones, σε όσα παιχνίδια έχουν
- Σημειώσεις: ο μικρός παράγοντας πολλαπλασιασμού που προσφέρει μπορεί να κάνει δύσκολη την αιχμαλωσία ενός Pokémon με μικρό catch rate στα Safari Zones, πρωτοεμφανίστηκε στη 1η Γενιά
Level Ball
- Catch rate: 1X αν το Pokémon του εκπαιδευτή είναι ίσο ή μικρότερο level από τον στόχο, 2Χ αν είναι μεγαλύτερο και διπλάσιο, 4Χ αν είναι μεγαλύτερο από το διπλάσιο αλλά λιγότερο από το τετραπλάσιο και 8Χ αν είναι τετραπλάσιο ή μεγαλύτερο
- Διαθεσιμότητα: τη φτιάχνει ο Kurt αν του δώσετε ένα Red Apricorn, μόνο στα παιχνίδια της 2ης Γενιάς και τις επανεκδόσεις της
- Σημειώσεις: αρκετά υψηλές πιθανότητες επιτυχίας όταν η διαφορά στα level είναι μεγάλη, πρωτοεμφανίστηκε στη 2η Γενιά
Lure Ball
- Catch rate: 3X όταν χρησιμοποιηθεί στο ψάρεμα, 1Χ διαφορετικά
- Διαθεσιμότητα: τη φτιάχνει ο Kurt αν του δώσετε ένα Blu Appricorn, μόνο στα παιχνίδια της 2ης Γενιάς και τις επανεκδόσεις της
- Σημειώσεις: καλούτσικη απόδοση στο ψάρεμα, πρωτοεμφανίστηκε στη 2η Γενιά
Moon Ball
- Catch rate: 4X αν χρησιμοποιηθεί στα Pokémon Nidoran Male, Nidoran Female, Cleffa, Igglybuff και Skitty ή τις εξελίξεις τους, 1Χ διαφορετικά
- Διαθεσιμότητα: τη φτιάχνει ο Kurt αν του δώσετε ένα Yellow Apricorn, μόνο στα παιχνίδια της 2ης Γενιάς και τις επανεκδόσεις της
- Σημειώσεις: αρκετά περιορισμένης χρήσης, πρωτοεμφανίστηκε στη 2η Γενιά
Friend Ball
- Catch rate: 1X
- Διαθεσιμότητα: τη φτιάχνει ο Kurt αν του δώσετε ένα Green Apricorn, μόνο στα παιχνίδια της 2ης Γενιάς και τις επανεκδόσεις της
- Σημειώσεις: ανεβάζει τον δείκτη ευτυχίας των Pokémon που πιάνονται με αυτή στο 200, πρωτοεμφανίστηκε στη 2η Γενιά
Love Ball
- Catch rate: 8X αν το Pokémon του εκπαιδευτή ανήκει στο ίδιο είδος αλλά είναι διαφορετικού φύλου από τον στόχο, 1Χ διαφορετικά
- Διαθεσιμότητα: τη φτιάχνει ο Kurt αν του δώσετε ένα Pink Apricorn, μόνο στα παιχνίδια της 2ης Γενιάς και τις επανεκδόσεις της
- Σημειώσεις: ένα πρόβλημα στα παιχνίδια της 2ης Γενιάς την έκανε να δουλεύει σωστά σε Pokémon ίδιου φύλου και είδους μόνο, πρωτοεμφανίστηκε στη 2η Γενιά
Heavy Ball
- Catch rate: -20 αν χρησιμοποιηθεί σε Pokémon που ζυγίζει λιγότερο από 451,5 λίβρες, +20 αν ζυγίζει από 451,5 εώς 677,3 λίβρες, +30 αν ζυγίζει από 677,5 εώς 903 λίβρες και +40 αν ζυγίζει πάνω από 903 λίβρες
- Διαθεσιμότητα: τη φτιάχνει ο Kurt αν του δώσετε ένα Black Apricorn, μόνο στα παιχνίδια της 2ης Γενιάς και τις επανεκδόσεις της
- Σημειώσεις: μπορεί να κάνει αισθητά ευκολότερη την αιχμαλώτιση βαριών Pokémon, πρωτοεμφανίστηκε στη 2η Γενιά
Fast Ball
- Catch rate: 4Χ αν χρησιμοποιηθεί σε Pokémon με βασικό speed ίσο ή ανώτερο του 100 (HeartGold, SoulSilver), 4X αν χρησιμοποιηθεί σε Pokémon που τείνει να ξεφεύγει από τη μάχη (Gold, Silver, Crystal), 1Χ διαφορετικά
- Διαθεσιμότητα: τη φτιάχνει ο Kurt αν του δώσετε ένα White Apricorn, μόνο στα παιχνίδια της 2ης Γενιάς και τις επανεκδόσεις της
- Σημειώσεις: ιδιαίτερα χρήσιμη για να πιάσετε γρήγορα θρυλικά Pokémon
Sport Ball
- Catch rate:1,5X
- Διαθεσιμότητα: μόνο για χρήση στο Bug Catching Contest, μόνο στα παιχνίδια της 2ης Γενιάς και τις επανεκδόσεις της
- Σημειώσεις: πέρα από το το διαγωνισμό δεν χρησιμεύει πουθενά αλλού, πρωτοεμφανίστηκε στη 2η Γενιά
Premier Ball
- Catch rate: 1X
- Διαθεσιμότητα: αγοράστε 10 ή παραπάνω Poké Balls με τη μία σε οποιοδήποτε Poké Mart
- Σημειώσεις: μια ξεχωριστή Poké Ball με διαφορετική εμφάνιση, πρωτοεμφανίστηκε στη 3η Γενιά
Repeat Ball
- Catch rate: 3X αν χρησιμοποιηθεί σε Pokémon που έχει καταχωρηθεί στο Pokédex ως πιασμένο, 1Χ διαφορετικά
- Διαθεσιμότητα: σε διάφορες Poké Mart και άλλα καταστήματα, σε όλα τα παιχνίδια
- Σημειώσεις: καλή αν θέλετε να ξαναπιάσετε κάποιο Pokémon, πρωτοεμφανίστηκε στη 3η Γενιά
Timer Ball
- Catch rate: (αριθμός γύρων που πέρασαν από την αρχή της μάχης + 10) / 10, μέγιστο 4Χ, επιτυγχάνεται μετά από 30 γύρους, ίσχυε ως την 4η Γενιά, 1 + 1229/4096 Χ (0.3) Χ γύρους που από την αρχή της μάχης, μέγιστο 4Χ, επιτυγχάνεται μετά από 10 γύρους, ισχύει στην 5η Γενιά
- Διαθεσιμότητα: διάφορες Poké Mart και άλλα καταστήματα, σε όλα τα παιχνίδια
- Σημειώσεις: μπορείτε να καθυστερήσετε επίτηδες την μάχη για μέγιστη απόδοση, πρωτοεμφανίστηκε στην 3η Γενιά
Nest Ball
- Catch rate: (40 - level στόχου) / 10, ελάχιστο 1Χ, 3,9Χ ενάντια σε Pokémon 1 level
- Διαθεσιμότητα: σε διάφορες Poké Mart και άλλα καταστήματα, σε όλα τα παιχνίδια
- Σημειώσεις: δουλεύει καλά σε Pokémon ιδιαίτερα χαμηλών level αλλά πουθενά αλλού, πρωτοεμφανίστηκε στην 3η Γενιά
Net Ball
- Catch rate: 3Χ αν χρησιμοποιηθεί σε Pokémon τύπου Water ή Bug
- Διαθεσιμότητα: σε διάφορες Poké Mart και άλλα καταστήματα, σε όλα τα παιχνίδια
- Σημειώσεις: διευκολύνει πολύ την αιχμαλώτιση αρκετών Pokémon, πρωτοεμφανίστηκε στην 3η Γένια
Dive Ball
- Catch rate: 3,5X όταν χρησιμοποιείται κάτω απ' το νερό (Ruby, Saphire, Emerald), 3,5X όταν χρησιμοποιηθεί ενώ ψαρεύετε ή κάνετε surf (FireRed, LeafGreen, Diamond, Pearl, Platinum, HG, SS, Black, White)
- Διαθεσιμότητα: σε λίγες Poké Mart και στο Pokéwalker, σε όλα τα παιχνίδια
- Σημειώσεις: πιο αποδοτική από την Lure Ball, πρωτοεμφανίστηκε στην 3η Γενιά
Luxury Ball
- Catch rate: 1X
- Διαθεσιμότητα: σε διάφορες Poké Mart και άλλα καταστήματα καθώς και το Pokéwalker, σε όλα τα παιχνίδια
- Σημειώσεις: o δείκτης ευτυχίας των Pokémon πιασμένων σε αυτή αυξάνεται γρηγορότερα, πρωτοεμφανίστηκε στην 3η Γενιά
Heal Ball
- Catch rate: 1X
- Διαθεσιμότητα: σε πολλά Poké Mart και άλλα καταστήματα, σε όλα τα παιχνίδια
- Σημειώσεις: αναπληρώνει πλήρως τη ζωή του Pokémon μαζί με τα PP του και θεραπεύει οποιοδήποτε πρόβλημα στο staus, πρωτοεμφανίστηκε στην 4η Γενιά
Quick Ball
- Catch rate: 4X όταν χρησιμοποιείται τον πρώτο γύρο της μάχης, 1Χ διαφορετικά
- Διαθεσιμότητα: σε πολλά Poké Mart και άλλα καταστήματα, σε όλα τα παιχνίδια
- Σημειώσεις: χρήσιμη για μια γρήγορη αιχμαλώτιση, πρωτοεμφανίστηκε στην 4η Γενιά
Dusk Ball
- Catch rate: 3,5X αν χρησιμοποιηθεί σε σπηλιά ή την νύχτα, 1Χ διαφορετικά
- Διαθεσιμότητα: σε πολλά Poké Mart και άλλα καταστήματα, σε όλα τα παιχνίδια
- Σημειώσεις: με αυτή τα Pokémon στο σκοτάδι πιάνονται πολύ εύκολα, πρωτοεμφανίστηκε στην 4η Γενιά
Cherish Ball
- Catch rate: -
- Διαθεσιμότητα: διάφορα events
- Σημειώσεις: πολλά Pokémon από events μοιράστηκαν μέσα σε αυτήν, πρωτοεμφανίστηκε στην 4η Γενιά
Park Ball
- Catch rate: δεν αποτυγχάνει ποτέ
- Διαθεσιμότητα: αποκλειστικά για χρήση στο Pal Park (D, P, Pt, HG, SS)
- Σημειώσεις: με αυτή πιάνετε το κάθε Pokémon που μεταφέρεται από την 3η Γενιά, πρωτοεμφανίστηκε στην 4η Γενιά
Dream Ball
- Catch rate: δεν αποτυγχάνει ποτέ
- Διαθεσιμότητα: για αποκλειστική χρήση στο Entralink (B, W)
- Σημειώσεις: με αυτή μπορείτε να πιάσετε τα Pokémon που συναντάτε στο Pokémon Dream World
Μηχανισμοί
Σε αυτό το κεφάλαιο θα αναλυθούν οι ακριβείς μηχανισμοί που κρύβονται πίσω από την όλη διαδικασία πιασίματος Pokémon καθώς και τι ακριβώς συμβαίνει όταν η αιχμαλώτιση δεν είναι σίγουρη. Επίσης θα δοθούν περισσότερες πληροφορίες για το critical capture. Τα παρακάτω ισχύουν στην 5η Γενιά.
Τροποποιημένη Αναλογία Αιχμαλωσίας
Αρχίζοντας, το πρώτο πράγμα που πρέπει να ξέρουμε είναι η τροποποιημένη αναλογία αιχμαλωσίας (modified catch rate). Αυτή συμβολίζει πόσο εύκολα πιάνεται ένα Pokémon παίρνοντας υπ' όψιν όλους τους παράγοντες που αναφέρθηκαν προηγουμένως. Θα την συμβολίσουμε με α και υπολογίζεται με τον παρακάτω τύπο:
Τύπος (Click to View)
Όπου:
HPμέγιστο: είναι ο αριθμός των πόντων ζωής που έχει το Pokémon
HPτρέχων: είναι ο αριθμός των πόντων ζωής που έχει το Pokémon τη στιγμή που χρησιμοποιείται η Pokéball
catch rate: είναι η αναλογία αιχμαλωσίας, αποκλειστική και όμοια για κάθε διαφορετικό είδος Pokémon
μπόνους μπάλας: ο παράγοντας του πολλαπλασιασμού που προσφέρει η Poké Ball που χρησιμοποιείται, δείτε το αντίστοιχο κεφάλαιο για πληροφορίες
παράγοντας βλάστησης: όταν η μάχη γίνεται σε σκούρα πράσινη βλάστηση, μπαίνει ένας παράγοντας πολλαπλασιασμού ανάλογος με τον αριθμό των Pokémon που έχετε πιάσει στο Pokédex, πιο συγκεκριμένα, όταν έχετε κάτω από 30 με το 0,3, από 30-151 με το 0,5, από 152-300 με το 0,7, από 301-450 με το 0,8 από 451-600 με το 0,9 και από 600 και πάνω με το 1, σε όλες τις άλλες περιπτώσεις που η μάχη δεν συμβαίνει σε σκούρα βλάστηση δεν επηρεάζεται το αποτέλεσμα
παράγοντας capture power: σε περίπτωση που έχει χρησιμοποιηθεί το Capture Power από το Entralink είναι ίσο με το 1,1, το 1,2 και το 1,3 ανάλογα με την ισχύ του Capture Power, αν δεν έχει δεν επηρεάζεται το αποτέλεσμα
μπόνους κατάστασης: εάν το Pokémon είναι κοιμισμένο (sleep) ή παγωμένο (freeze) ισούται με 2 ενώ αν βρίσκεται υπό την επήρεια δηλητηρίου ή άσχημου δηλητηρίου (poison ή bad poison), παράλυσης (paralysis) και εγκαύματος (burn) ισούται με 1,5, σε όλες τις άλλες περιπτώσεις δεν επηρεάζει το αποτέλεσμα.
Το αποτέλεσμα της διαίρεσης στρογγυλοποιείται στο κοντινότερο πολλαπλάσιο του 1/4096.
Εάν η τροποποιημένη αναλογία αιχμαλωσίας βγει ίση ή μεγαλύτερη από 255 το Pokémon πιάνεται σίγουρα. Μπορεί να συμβεί critical capture άσχετα με την τιμή του α.
Πιθανότητα Απόδαρασης
Όταν το α είναι μικρότερο του 255, πρέπει να υπολογιστεί και η πιθανότητα απόδρασης (shake propability). Αυτή συμβολίζει πόσο πιθανό είναι να ξεφύγει το Pokémon σε κάθε φάση ελέγχου της αιχμαλωσίας. Θα την συμβολίσουμε με β και υπολογίζεται με το παρακάτω τύπο:
Το αποτέλεσμα της διαίρεσης στρογγυλοποιείται στο κοντινότερο πολλαπλάσιο του 1/4096 και έπειτα στον κοντινότερο ακέραιο αριθμό.
Έλεγχος Αιχμαλωσίας
Χρησιμοποιώντας την τιμή του β το σύστημα του παιχνιδιού τη χρησιμοποιεί για να καθορίσει αν ο στόχος θα πιαστεί ή όχι τελικά. Πραγματοποιούνται 3 έλεγχοι αιχμαλωσίας κανονικά και 1 όταν συμβαίνει critical capture. Όλοι πρέπει να είναι επιτυχείς για να πιαστεί το Pokémon. Για να το καθορίσει αυτό το σύστημα παράγει μια τυχαία τιμή από το 0 ως το 65.535. Ο έλεγχος αποτυγχάνει εφόσον το β είναι μικρότερο από την τυχαία τιμή. Αν ο πρώτος έλεγχος αποτύχει το Pokémon ξεφεύγει χωρίς καν η Poké Ball να κουνηθεί, αν αποτύχει στον δεύτερο κουνιέται μια φορά και ξεφεύγει και αν αποτύχει στον τρίτο κουνιέται τρεις φορές και ξεφεύγει. Στο critical capture πραγματοποιείται μόνο ένας έλεγχος και σε αυτόν βασίζεται η επιτυχία της αιχμαλωσίας.
Critical Capture
Όπως αναφέρθηκε πιο πάνω, υπάρχει μια πιθανότητα να συμβεί critical capture. Για να οριστεί το αν θα συμβεί ή όχι, το σύστημα παίρνει την τιμή του α (τροποποιημένη αναλογία αιχμαλωσίας), άσχετα με το αν είναι μεγαλύτερη από το 255, και την πολλαπλασιάζει με έναν παράγοντα. Αυτός ο παράγοντας είναι ανάλογος με τον αριθμό των Pokémon που έχετε πιάσει στο Pokédex. Είναι 0 αν έχετε κάτω από 30, 0,5 αν έχετε από 31 ως 150, 1 αν έχετε από 151 ως 300, 1,5 αν έχετε από 301 ως 450, 2 αν έχετε από 451 ως 600 και 2,5 αν έχετε πάνω από 600.
Μια τυχαία τιμή παράγεται και αν είναι μικρότερη του αποτελέσματος, τότε συμβαίνει critical capture.
Εφόσον κάνει μόνο έναν έλεγχο αιχμαλωσίας, αυξάνει αρκετά τις πιθανότητες επιτυχίας. Αλλά παρολαυτά δεν την κάνει και σίγουρη καθώς πάντα μπορεί αυτός αν αποτύχει και το Pokémon να ξεφύγει.
Πιθανότητα Αιχμαλώτισης σε Ποσοστό %
Σε περίπτωση που θέλετε να δείτε πόσο πιθανό είναι να πιάσετε το Pokémon που θέλετε σε ποσοστό % αρκεί να βρείτε την τροποποιημένη αναλογία αιχμαλωσίας. Εάν είναι πάνω από 255 μπορείτε να είστε σίγουροι για την επιτυχία, με 100% πιθανότητα αιχμαλώτισης. Εάν βρεθεί μικρότερο του 255 απλώς μετατρέψτε το κλάσμα με αριθμητή το α και παρονομαστή το 255 σε κλάσμα με αριθμητή την πιθανότητα αιχμαλώτισης και παρονομαστή το 100. Λύνοντας την εξίσωση ά βαθμού θα οδηγηθείτε στον αριθμό που εκφράζει την πιθανότητα αιχμαλώτισης σε ποσοστό %.
Για παράδειγμα, αν θέλετε να πιάσετε το Μewtwo με γεμάτη ζωή χρησιμοποιώντας μια απλή Poké Ball και χωρίς άλλο παράγοντα να επηρεάζει το αποτέλεσμα, το α ισούται με 1. Έτσι μετατρέπουμε το 1/255 σε χ/100 που περίπου ισούται με 0,4/100. Έτσι έχετε μια πιθανότητα 0,4% να το πιάσετε με την πρώτη και θα χρειαστείτε 250 Poké Ball κατά μέσο όρο.
Εφαρμογή στην Πράξη
Μετά από την ανάλυση κάθε παράγοντα που επηρεάζει το πιάσιμο Pokémon, μπορούμε τελικά να βγάλουμε ορισμένα ασφαλή συμπεράσματα για να διευκολύνουμε την πράξη.
Γενικά, τα παρακάτω θα σας διευκολύνουν στην αιχμαλώτιση κάθε είδους Pokémon αλλά ιδιαίτερα στα θρυλικά. Εφαρμόστε τις τακτικές σωστά και δείτε πόσο πιο εύκολα και γρήγορα θα γίνει η δουλειά σας.
Αρχίζοντας τη μάχη, το πρώτο που πρέπει να κάνετε είναι να εξασφαλίσετε πως ο στόχος δεν θα εγκαταλείψει την μάχη, μόνο αν είναι Pokémon που έχει τάση να ξεφεύγει. Οι κινήσεις Mean Look και Spider Web θα το αποτρέψουν από αυτό. Έπειτα, βοηθάει πολύ να προκαλέσετε μια αρνητική αλλαγή στην κατάσταση του. Όχι μόνο αυξάνουν την πιθανότητα αιχμαλωσίας αλλά επίσης μπορούν να το σταματήσουν από το να σας προκαλέσει ζημιά. Συνιστάται είτε να το κοιμίσετε (2Χ μεγαλύτερη πιθανότητα) είτε να του προκαλέσετε παράλυση (1,5Χ μεγαλύτερη πιθανότητα). Το πρώτο είναι αρκετά πιο αποδοτικό αλλά το δεύτερο δεν φεύγει καθώς οι γύροι περνάνε. Αποφύγετε τα άλλα γιατί μπορούν να κάνουν το στόχο να λιποθυμήσει και οι κινήσεις που μπορούν τον παγώσουν δεν είναι αξιόπιστες. Το Gengar είναι μια καλή επιλογή αν αντιμετωπίζεται Pokémon που ξεφεύγουν εύκολα καθώς μαθαίνει και Mean Look και Hypnosis και έχει συνήθως το πλεονέκτημα της ταχύτητας. Διαφορετικά, Pokémon με την κίνηση Spore είναι πιο καλά καθώς αυτή δεν αποτυχαίνει ποτέ. Από την άλλη, αν διαλέξετε την παράλυση, έχετε πληθώρα επιλογών καθώς πολλά Pokémon έχουν τη δυνατότητα να μάθουν Thunder Wave, την καλύτερη επιλογή αν θέλετε να την προκαλέσετε. Αποφύγετε να χρησιμοποιείτε Pokémon με το ability Effect Spore γιατί ίσως δηλητηριάσουν τον στόχο, μειώνοντας δραματικά τις ευκαιρείς που θα έχετε τον πιάσετε.
Συνεχίζοντας, πρέπει να κατεβάσετε τη ζωή του στόχου όσο το δυνατόν χαμηλότερα, χωρίς να φτάσει το μηδέν όμως. Εδώ υπάρχει μια δυσκολία. Μπορείτε να εξαπολύσετε επιθέσεις μικρής ισχύος ή που δεν είναι πολύ αποτελεσματικές για να του κατεβάσετε ελεγχόμενα τα HP. Δυστυχώς, υπάρχει πάντα πιθανότητα να συμβεί critical hit τη λάθος στιγμή. Για να το αποφύγετε αυτό υπάρχει μια ιδιαίτερα χρήσιμη κίνηση με το όνομα False Swipe. Αυτή κατεβάζει τη ζωή του στόχου αλλά δεν τον κάνει να λιποθυμήσει σε καμία περίπτωση. To κακό είναι ότι δεν την μαθαίνουν και πάρα πολλά Pokémon. Αυτό μαζί με το γεγονός ότι είναι τύπου normal και το ότι η ισχύ της είναι μικρή την κάνει δύσχρηστη. Μπορεί να χρειαστεί να χρησιμοποιηθεί πολλές φορές για να πέσει στο 1 ζωή ένα ανθεκτικό Pokémon. Πάντως, το αρχικό Pokémon Oshawott μαζί με τις εξελίξεις του μπορούν να την μάθουν και βολεύουν σε αυτόν τον τομέα.
Αφού καταφέρετε αυτά πρέπει να διαλέξετε Poké Ball. Η Ultra Ball (2Χ) είναι απλώς η καλύτερη επιλογή για γενική χρήση. Από την άλλη, αν η μάχη γίνεται σε σκοτεινό μέρος ή ενώ κάνετε Surf/fishing, καλύτερα χρησιμοποιήστε Dusk Ball ή Dive Ball αντίστοιχα. Προσφέρουν σχεδόν διπλάσια απόδοση (3,5Χ). Σε περίπτωση που ξέρετε ότι ο στόχος δεν θα πιαστεί εύκολα, καθυστερήστε 10 γύρους και μετά αρχίστε να στέλνετε τις Timer Ball. Τότε η αποτελεσματικότητα θα είναι σίγουρα διπλάσια (4Χ). Η Quick Ball (4X) είναι πρακτική για Pokémon με σχετικά υψηλό catch rate αφού μπορεί να τα αιχμαλωτίσει εύκολα και γρήγορα στον πρώτο γύρο.
Ολοκληρώνοντας, καλύτερα να μην δοκιμάζετε να πιάνεται Pokémon σε σκούρα πράσινη βλάστηση, εκτός αν έχετε πιάσει πάνω από 600 διαφορετικά είδη. Αλλιώς θα έχετε μειονέκτημα. Επίσης, όσο περισσότερα πιασμένα είδη καταγράφονται στο Pokédex τόσο ανεβαίνει η πιθανότητα για critical capture, το οποία κάνει αισθητή διαφορά. Τέλος, μπορείτε να ενεργοποιήσετε το Capture Power του Entralink για ένα μικρό μπόνους υπέρ σας.
Μια σημείωση για τα Pokémon που είναι βολικά στο πιάσιμο άλλων. Εφόσον κανένα δεν μπορεί να μάθει όλες τις κινήσεις που βοηθάνε, μπορείτε να μάθετε σε ένα Smeargle μέσω Sketch σε διπλές μάχες. Με jolly nature (+10% speed, -10% special attack), EV training που βοηθάει στην ταχύτητα και σχετικά καλά IVs μαζί με υψηλά levels, θα σας γλιτώσει πολύ χρόνο στην αιχμαλώτιση Pokémon. Οι κινήσεις που προτείνω είναι Spider Web, Spore, Thunder Wave και False Swipe.
Επίλογος
Αυτός ήταν ο οδηγός μου πάνω στις τεχνικές και τους μηχανισμού πάνω στο πιάσιμο Pokémon. Ελπίζω να τον βρήκατε χρήσιμο. Προσπάθησα να τον κάνω όσο το δυνατόν πιο πλήρη και ευανάγνωστο. Αν παρολαυτά έχτε οτιδήποτε σχόλια, προτάσεις ή παρατηρήσεις μπορείτε να μου στείλετε PM ή e-mail στην διεύθυνση [email protected] για να τον τροποποιήσω στο μέλλον.
Ευχαριστίες
Την κοινότητα του Legendary Pokémon που μου έδωσε κίνητρο να γράψω τον οδηγό.
Τις ιστοσελίδες Bulbapedia και serebii.net oι οποίες παρείχαν χρήσιμες πληροφορίες.
Την κοινότητα του /vp/ που με έκανε να ξαναβρώ το ενδιαφέρον μου για Pokémon μετά από τόσα χρόνια.